Religion as cultural knowledge: the case of undergraduate students at the autonomous university of Aguascalientes in Mexico

Authors

DOI:

https://doi.org/10.61303/07184727.v11i2.785

Keywords:

ethnosemantics, cultural knowledge, religion, religiosity.

Abstract

Cultural knowledge is defined as a lingua franca that functions as a shared symbolic framework. This allows interaction among the various groups within a society on a common code related to a particular mode of thought. In the context of cognitive anthropology and the ethnosemantic interview, this article presents the cognitive map of the numinic that until now, and due to the saturation of the sample, generated a research on the cultural capital at undergraduate students in Aguascalientes, Mexico. The shared religious knowledge is also explained as well as how religion, religiosity and other contiguous modes of thought are organized in a population that presents certain religious diversity including a respectable percentage of skeptics.

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Author Biographies

Olivia Sáncez García, Instituto de Estudios Internacionales, INTE Universidad Arturo Prat

Doctora en Ciencias de la Educación, jefa y profesora-investigadora del Departamento de Sociología y Antropología de la Universidad Autónoma de Aguascalientes, en las áreas de cultura, teorías sociológicas y metodología y técnicas de investigación.

Fernando Plascencia Martínez, Universidad Autónoma de Aguascalientes

Doctor en Ciencias Antropológicas, profesor-investigador del Departamento de Sociología y Antropología de la Universidad Autónoma de Aguascalientes, en las áreas de epistemología, metodología, antropología y teoría social, en Aguascalientes, México.

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Published

2017-12-31

How to Cite

Sáncez García, O., & Plascencia Martínez, F. (2017). Religion as cultural knowledge: the case of undergraduate students at the autonomous university of Aguascalientes in Mexico. Cultura Y Religión, 11(2), 29–50. https://doi.org/10.61303/07184727.v11i2.785

Issue

Section

Artículos de investigación

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